In de jaren dat Loveish actief is op de Nederlandse markt hebben we inmiddels honderden poppen verkocht. Het grootste deel van deze poppen is maatwerk en daarom is er vaak voor- en achteraf veel persoonlijk contact geweest.

Regelmatig wordt er aan ons gevraagd wie de typische klant is. Daarop kunnen we geen goed antwoord geven omdat elke klant anders is. In dit artikel probeer ik iets te vertellen over onze ervaringen.

We hebben alleen het afgelopen jaar al sekspoppen verkocht aan bijvoorbeeld studenten, weduwnaars, stellen, buschauffeurs, directeuren, zelfstandig ondernemers, bekende Nederlanders, maar ook aan musea, fotografen en videomakers.

De verdeling qua leeftijd is ongeveer:

Sekspop marktcijfers

 

Het grootste deel van de gebruikers bestaat nog steeds uit mannen. Dit heeft er ook mee te maken dat er nog nauwelijks mannelijke sekspoppen op de markt zijn. Een groot deel van deze mannen is getrouwd en heeft een pop met medeweten van zijn vrouw als aanvulling.

We zien ook regelmatig stellen die een sekspop bij ons kopen. Vaak in combinatie met een she-male insert, zodat man en vrouw plezier kan hebben met de doll.

Steeds vaker merken we dat sekspoppen niet alleen voor lust worden gebruikt, maar ook voor gezelschap, kunst of om producten mee te showen.

Doordat de poppen zo extreem realistisch zijn, worden de sekspoppen steeds vaker bij exposities en fotoshoots gebruikt. Met name WM doll en DutchDoll zijn al voor grotere publieken verschenen. Steeds meer kledingmerken van voornamelijk erotische kleding gebruiken sekspoppen voor het showen van hun artikelen.

De laatste tijd zijn ook sekspoppen bordelen sterk in opkomst. Dit is soms als aanvulling op een bordeel, maar soms ook volledig ter vervanging van de bestaande vorm van prostitutie.

We horen regelmatig dat mensen negatieve associaties hebben bij sekspoppen. Wat ons betreft zijn die allemaal niet terecht. Sekspoppen kunnen op verschillende manieren behoeftes vervullen. Natuurlijk de behoefte naar seks, maar ook de behoefte aan gezelschap kan een pop vervullen.

We kunnen dus niet zeggen wie de typische klant is van sekspoppen. Het grootste deel bestaat nog steeds uit mannen, maar wel van diverse leeftijden en achtergronden. Daarnaast is er een sterk groeiende vraag van stellen, bedrijven en musea.